مصاحبه آرشیو خبر ها
ماریو خود را مسئول حذف یووه از اروپا می داند ، بعد از یووه خارج مربیگری می کنم  [بخش سوم و پایانی]

ماریو خود را مسئول حذف یووه از اروپا می داند ، بعد از یووه خارج مربیگری می کنم [بخش سوم و پایانی]

مربی یوونتوس روز گذشته در برابر میکروفون اسکای اسپورت و فابیو کارتزا قرار گرفت، در استودو بپه برگومی، بوبان، ماسیمو مائورو، استفانو دی گراندیس و آلسیو تارکینو خلاصه ای از آنچه که در این فصل بر یوونتوس گذشت بیان کرد، به دلیل طولانی بودن آن را در به تدریج در سایت قرار می دهیم, این قسمت آخر مصاحبه است:

 

دفاع یوونتوس قوی ترین دفاع جهان است؟

 

یوونتوس بهترین مدافعان جهان را دارد. اما بیشتر از آنکه خودشان چنین احساسی داشته باشند، شما دارید تحسینشان می کنید! نباید فراموش کنیم که یوونتوس کاسرس را از دست داد، او هم سطح 3 مدافع دیگر یوونتوس است، او بازیکنی است که به خوبی با توپ کار می کند، یک مدافع کلاسیک که از یک در برابر یک ها و دریبل زدن لذت می برد.

 

و تاثیر مانژوکیچ، با فشاری که او به تیم حریف می آورد نمی توانند بازی سازی کنند …

 

مانژوکیچ نقاط قوت خاصی دارد، او موتور انرژی ای دارد که با بقیه متفاوت است، ماریو فوتبال را می فهمد، شاید او زیبایی های فوتبال را نداشته باشد، اما برای به هم زدن بازی حریف توانایی استثنایی دارد، او به راحتی مثلث های بزرگی که تیم مقابل ایجاد می کند را می بندد ، می داند که کی پاس بدهد. بعد اورا و لیختشتاینر هم هستند. اورا، بازیکن فوق العاده ای است، از آنهایی که وقتی در تیم هست نمی بازید. مانژوکیچ بازیکنی بسیار جدی است، اما در عین حال خیلی هم مسئولیت پذیر است، او بابت حذف یوونتوس از لیگ قهرمانان احساس مسئولیت می کرد، بیست روز او در رختکن بود، مثل این بود که کسی را یک گوشه، تنها پشت دروازه بیندازید. دو روز گذشت و او در رانش درد داشت، من به او گفتم که او را بازی نخواهم داد، چرا که ریسک بالایی دارد، او خیلی ناراحت شد، من او را روی نیمکت گذاشتم، ماریو به خاطر آن بازی احساس مسئولیت می کرد اما مهم تر از همه به خاطر اینکه بعضی از بازیها در خداکثر فرم خودش نبود.

 

امیدوارید رئال موراتا را برنگرداند؟ یا کسی را جایگزینش می کنید؟

 

امیدوارم این اتفاق نیفتد، موراتا جزء معدود بازیکنان جهان است که می تواند با هر بازیکنی در حمله زوج شود، او می تواند مهاجم نوک و یا مهاجم سایه باشد.

 

یووه رکورد های زیادی را شکسته است:

 

بدون آن شروع دشوار، شاید هرگز این رکوردها و این یوونتوس اتفاق نمی افتاد. بعد از شروع سختمان نتایج فوق العاده بود و بچه ها هم عالی کار کردند.

 

آینده ی یووه؟

 

فارغ از بازیکنانی که خواهند آمد، که باید از لحاظ فنی و اخلاقی عالی باشند، من به پیشرفت کسانی که در حال حاضر با ما هستند ایمان فراوانی دارم. من در مورد سیستم بازی زیاد صحبت می کنم، اما قبلش باید به بازیکنانی که در دسترس دارم نگاه کنم، بازار دیگر مثل چند سال قبل نیست، حالا باید به کیفیتی که در دسترس دارید نگاه کنید و همان ها را به زمین بفرستید.

 

پیانیچ؟

 

او یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر اروپاست. گفتند که من به او زنگ زدم، اما من هرگز اجازه ندارم به بازیکن یک تیم دیگر زنگ بزنم، هرگز اینکار را نکردم و در آینده هم نخواهم کرد، متاسفم که چنین چیزهایی نوشته شده است.

 

فصل بعد؟

 

ما باید مدیریت متفاوتی داشته باشیم، به خصوص برای بازیکنانی که از یورو می آیند، بازیکنان زیادی داریم که می توانند تا آخر این تورنومنت باشند و قهرمان شوند. می خواهیم تلاش کنیم و ششمین قهرمانی پیاپی را هم کسب کنیم، که فوق العاده دراماتیک خواهد بود، ولی آسان نیست چرا که شانه به شانه ی ما ناپولی هست که امتیازات زیادی کسب کرده، رم که می تواند پیشرفت کند و رقیبان دیگری هم داریم.

 

ماروتا و پارتیچی؟

 

ماروتا با تجربه اش تعادل می دهد، اما فابیو (پاراتیچی) خیلی خوب است، همیشه بازیکنان خوبی می خرد. ما برای مدت طولانی مارکیزیو را در اختیار نداریم و متاسفم که کاسرس را با وجود کیفیت عالیش از دست خواهیم داد. روگانی از لحاظ دفاعی خیلی پیشرفت کرده است، اما مهم تر از آن از لحاظ سرعت بهتر شده است.

 

الکس ساندرو؟

 

او به یکی از بهترین ها تبدیل خواهد شد. او چند بازی واقعا فوق العاده کار کرده، اما در ابتدا چون به پورتو خو گرفته بود، کمی به مشکل خورد. او میتواند با هر دوپایش هر کاری می خواهد با توپ بکند، بازیکنانی که در دسترس داشتم هیجان زده ام می کنند و برای من آنها بهترین بازیکنان هستند.

 

زازا؟

 

این پسر خیلی پیشرفت کرده است، در یوونتوس آدم خیلی رشد می کند، او می تواند در تیم ملی هم فیکس باشد.

 

فینال کوپا ایتالیا؟

 

میلان در تاریخ کوپا تیمی پیروز بوده است، این آخرین بازی آنهاست و می خواهند نشان دهند که لایق اروپا هستند، ما باید به خوبی بازی را تفسیر کنیم. در وضعیت بدنی خوبی هستیم، همیشه در پایان فصل تیم ما در بهترین فرمش قرار دارد، حتی در کالیاری هم این گونه بود.

 

برلوسکونی؟

 

من میهایلوویچ را نمی شناسم، اما در میلان من همواره با برلوسکونی در ارتباط بودم،  بابت قهرمانی در لیگ به من زنگ زد، در سه سال و نیمی که آنجا بودم هیچ مشکلی با او نداشتم.

 

بعد از یووه دوست دارید در چه تیمی مربی گری کنید؟

 

دوست دارم به خارج بروم. من هیچ ارتباطی با چلسی نداشتم، از همان فوریه می دانستم که در یووه می مانم، یک روز با رییس آنیلی برای شام بیرون رفتیم و آنجا به او گفتم که می مانم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: